Johan's Blogstek

Mijn kijk op de wereld van alledag...

Klantgerichtheid anno 2014…

Gisteren, 7 december 2014, ben ik met de taxi naar een vriend van me geweest. Dat ging niet zonder problemen. Hier het verhaal:

Om 13:38 uur kwam de taxi voorrijden. Tegelijkertijd hiermee belde de computer van de centrale, dus ik vermoed dat de chauffeur pas kort daarvoor het bericht heeft gestuurd, in ieder geval te kort voor mij om daarop goed te kunnen reageren!

Doordat ik niet overal met mijn elektrische rolstoel naar binnen kan moet ik in die gevallen gebruik maken van mijn duwrolstoel. Dit was ook vandaag het geval.

Het duurde daardoor iets langer (misschien 10 seconden!) voordat ik de deurintercom kon beantwoorden. In het beeldscherm kon ik zien dat de chauffeur niet meer aan de bel stond maar inmiddels naar de bus was teruggelopen. Hij had dus niet gewacht totdat ik hem kon antwoorden!

De taxibus stond nog aan de deur, en dus belde ik naar het taxibedrijf om te vragen of ze de chauffeur wilden bellen om mij bij mijn woning op te halen. De centraliste was erg nors en beet me toe dat ze dit niet deed! De chauffeur had inmiddels 3 minuten aan de deur gestaan en zou dus wegrijden. Deze rit zou loos gemeld worden en ik zou maar een nieuwe rit moeten boeken.

Verder diende ik, volgens haar, bij de hoofdingang klaar te gaan staan, want de chauffeur zou mij niet bij mijn voordeur op mogen halen!? Ik woon in een appartementencomplex met een open straat waar het altijd waait en koud is. Doordat ik chronische bronchitis heb lijkt me dat dan ook geen goed idee!?

Wat ik verwacht van dit taxibedrijf?

Dit voorval getuigt van weinig dienstbaarheid en is geen goede reclame voor dit taxibedrijf! Ik vraag dan ook van het taxibedrijf om enige coulance te betrachten en de regels minder streng te hanteren? Vooral omdat veel chauffeurs mij persoonlijk kennen en op de hoogte zijn dat ik op het moment dat ik in mijn duwrolstoel zit niet zelfstandig kan rijden! Zij komen mij dan wel altijd bij mijn voordeur ophalen. En zo hoort het!

 

Updated: 3 januari 2015 — 11:50

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Johan's Blogstek © 2015