Johan's Blogstek

Mijn kijk op de wereld van alledag...

Valys: reizen met hobbels …

Onlangs ben ik samen met mijn vriendin op vakantie geweest. Ons vakantieadres was een camping in Noord-Limburg. De heenreis verliep vlekkeloos, maar terug had nogal wat voeten in de aarde.

Ik boekte vrijdags voor vertrek (maandag), zodat het taxibedrijf ruim de tijd had om dingen te regelen. Er moest namelijk heel wat mee: een elektrische rolstoel, een scootmobiel, een douche/po stoel, drie koffers en handbagage.

Wij vroegen aan Valys of de taxi bij ons huisje mocht komen om de spullen op te halen. Wij zaten immers 1200 meter van de ingang verwijdert en konden beiden die afstand niet te voet overbruggen.

De medewerker van Valys gaf aan dat volgens het beleid dat niet mocht. Wij moesten naar de ingang komen (met al onze spullen), zodat de chauffeur ze in kon laden. Ik vroeg daarop welk taxibedrijf ons zou komen halen. We kregen een naam door en hebben het bedrijf gebeld.

De medewerker van het taxibedrijf begreep ons dilemma en dacht goed met ons mee. Hij zou er een melding van maken, dan zou maandagochtend alles goed geregeld zijn.

Die maandagochtend belde rond 10:00 uur het taxibedrijf dat ze een kwartier later zouden arriveren. Inmiddels waren mijn schoonouders gekomen om ons te helpen het huisje aan kant te maken. Mijn vriendin vroeg aan de medewerker van het taxibedrijf of ze ons bij het huisje kwamen ophalen. Deze man was heel stellig: “Nee, dat gaan we niet doen! Wij mogen dat  niet van Valys! U dient voor bij de poort klaar te staan. Zo niet, dan wordt de taxi loos gemeld en rijdt deze weg!”

Met stomheid geslagen door zoveel onbegrip probeerde ook mijn schoonvader nog wat te regelen, maar het taxibedrijf bleef heel stellig en verdere discussie was niet mogelijk!

Even later ging mijn telefoon en belde de computer van het taxibedrijf dat de taxi onderweg was. Ik zei mijn vriendin en ouders dat ik alvast naar de receptie van de camping zou rijden om de taxi op te wachten.

Inmiddels was er zoveel hectiek ontstaan door al het geklooi (…) met die taxi dat iedereen er onrustig van werd. Het was allesbehalve fijn!

Mijn schoonvader kwam in de scootmobiel van mijn vriendin met de douche/po stoel achter mij aangereden. Mijn vriendin en haar moeder kwamen met de auto en brachten ook de koffers mee. De taxi stond inmiddels al te wachten, maar de chauffeur had er helemaal geen moeite mee gehad om het terrein op te rijden. Hij had alle begrip voor onze situatie!

Het is werkelijk van de gekke dat een bedrijf als Valys, dat vervoer van deur tot deur voor mensen met een beperking, er dergelijke ridicule regeltjes op nahoudt! Het bedrijf wordt steeds asocialer (ten minste, zo lijkt het!), en heeft totaal geen compassie meer met de mensen waarvoor het  moet (!) werken. Geld blijkt de belangrijkste drijfveer te zijn… Schande!

1 Comment

Add a Comment
  1. Ria Claes-Kuijpers

    Het is werkelijk van de zotte. Hoe mijn man met de scootmobiel en daar achter de douche/postoel over het park naar de ingang reed. Een man van de technische dienst zag Ad rijden en dacht: Wat is dit nou? Hoe kunnen 2 mensen met een elektrische rolstoel en een scootmobiel, een postoel en 3 koffers binnen een kwartier bij de ingang zijn. Ik heb er geen goed woord voor over. Die man bij de telefoon luisterde absoluut niet,en meedenken al helemaal niet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Johan's Blogstek © 2015